Thursday, May 21, 2009

What A Disaster ??


Assamualaikum ....

Rasa - rasanya .... bulan May nie , amat la berkurangan kejelasan aku mengpost aper2 topik dan isu semasa ....

Ini memandangkan , "kesibukkan" aku yang amat aku tak sangka2 ... akhirnya melanda ....

INFLUENZA A .... erm , ... hari nie hampir 250 suspek telah dikuarantin dan dengan 2 kes yang masih +ve ... telah menunjukkan kekuatan dan kepantasan pihak berwajib yang telah berkerah tenaga dan keringat dalam menangani masalah penularan penyakit ini dari menjadi lebih serius ....

Masuk hari nie , sudah hampir 2 minggu , pasukan dari Jabatan aku bertungkus lumus dalam membantu dengan sebaik mungkin untuk membataskan pergerakan virus ini dari menular .....

Tapi , dalam kesibukan ini aku masih berkersempatan dalam "merecce" ceriter2 panas .... dengan mengunakan komputer dari Bilik Gerakan sambil kepala cuba menoleh kiri kanan seolah - olah aku ni mcm tengah berzikir , memerhatikan tiada pihak atasan yang cuba mengtake over perhatian aku pada topik2 tersebut .....

Topik 1 - Masalah Dalaman ( Internal Bleeding !! hihihih )

Erm ,..... banyak benda yang tak sepatutnya tak jadi tapi jadi dan banyak benda yang jadi tapi tak jadi .... itu kesimpulanya , bagi aku personally ... aper yang berlaku dalam pasukan itu sendiri adalah satu malapetaka yang dapat diselesaikan secara dalaman sebenarnya ..... telah menjadi lumrah kehidupan ( bak kata kapten aku :- LUMRAH DUNIA ) .... perasaan tidak puas hati senantiasa akan cuba menghimpit kita ... kita sebagai manusia hendaklah sebaik mungkin cuba menyelesaikan sesama kita dalam keadaan yang harmoni dan tidak cuba "mencakar" nilai persahabatan itu sendiri ... aper2 hal.... nice to hear that they all back as a team .... good luck guys ....

Hidup ini ibarat YoYo .... Turun Naik kita ditentukan oleh kita sendiri tetapi hendaklah dikendalikan talinya dengan baik tidak terlampau gelocoh dan tidak terlampau perlahan.. dan dilimpahi kan nya dengan doa dan tawakal kepada Allah S.W.t .....

aper2 hal .... nanti kita sambung lagi ....

Bos dah panggil .... huhuhuhuh ...

INGAT TUTUP HIDUNG DAN MULUT BILA BERSIN DAN CUCI TANGAN .... SELAMAT BERAMAL ....



1 comment:

  1. hello... hapi blogging... have a nice day! just visiting here....

    ReplyDelete