Thursday, March 19, 2009

Definition of "ZEALOUS"

zeal⋅ous

–adjective
full of, characterized by, or due to zeal; ardently active, devoted, or diligent.

Origin:
1520–30; < class="ital-inline">zēlōsus. See zeal, -ous


zeal⋅ous⋅ly, adverb
zeal⋅ous⋅ness, noun


enthusiastic, eager, fervid, fervent, intense, passionate, warm.






____________________________________________________________


Hmmmm .... main reason aku keluarkan maksud "zealous" nie .... keba nyakkan org selalu bertanya .... aper maksud "zealous" nie .... nama tuhan d alam salah satu dari legasi ROM ker ... bahasa GREEK ker .... dan acap kali juga aku memaklumkan ia merupakan perkataan dari berjuta maybe ber"trillion" perkataan dalam bahasa inggeris .....

Maksud di atas telah di ambil ( atau lebih tepat di "copy n paste" ) dari dictionary.com .....

kalau di amati dan fahami maksud nyer ia amat sesuai sangat dengan semangat - semangat team mate malahan memenuhi kriteria team mates aku ...

kalau di tanya saper yang memberi nama ZEALOUS pada team paintball yang di penuhi oleh pak pak lawak nie ... jawapan aku senang :- mr.arif "d'man" samad , itu pun setelah dipersetujui oleh mr.kapitan ariel "cosa nostra" iqbal dan barisan kabinet zealous yang lain la ...

ini la mamat arif "d'man" samad tueee !!


posting aku kali nie aku hanya menceritakan maksud "zealous" .... di hari yang lain aku menceritakan salah silah sejarah malah pujangga pemain - pemain zealous ....

tapi sebelum alangkah indah nya aku memberi sedikit "mukadimah" ...


ok ... ZEALOUS PAINTBALL CLUB ... pada asalnyer ditubuhkan pada Mei 2007 secara rasminya .... pada asalnya paintball team ini mengunakan nama "POWER RANGERS" dan bermain secara suka - suka pada NEMESIS NOVICE CUP di Pahang , dan waktu itu juga hanya 5 pemain asal zealous yg masih ada lagi skrg nie iaitu mr.kapitan ariel "cosa nostra" iqbal , mr. kyrell "lill'em" iemran , mr. danial "d3nn", mr. addy "ohhohoy"& ms. Amy " pinky" yg bermain untuk team POWER RANGERS itu ...... dan di "guest" oleh beberapa pemain - pemain NPL yang masih aktif skrg nie ....

well ... further info :- TUNNNGGGGUUUUUU !!

SELAMAT BERAMAL .... !!

No comments:

Post a Comment